Regjisori i shquar shqiptar, Piro Milkani ka ndërruar jetë në moshën 86-vjeçare, duke lënë pas një trashëgimi të pasur në fushën e kinematografisë shqiptare.
Lajmin e trishtë e bëri të ditur i biri i tij, Eno Mikani, përmes një mesazhi prekës në rrjetet sociale: “Iku babai, shoku dhe kolegu im.”
Piro Milkani lindi më 9 dhjetor 1939 në qytetin e Korçës. Pas përfundimit të shkollës së mesme, ai vazhdoi studimet në Akademinë e Arteve të Bukura në Pragë, Çekosllovaki, ku u diplomua në degën e operatorit.
Karriera e tij në kinematografi përfshin regjinë e mbi 20 filmave artistikë dhe dokumentarë, duke përfshirë tituj të njohur si “Kur zbardhi një ditë” (1971), “Zonja nga qyteti” (1976), “Ballë për ballë” (1979), “Militanti” (1984) dhe “Ngjyrat e moshës” (1990). Përveç regjisorit, ai ka kontribuar edhe si skenarist, operator dhe producent.
Në vitin 1997, Milkani u nderua me “Çmim të Veçantë” për të gjithë krijimtarinë e tij artistike në Euro-Festivalin e Saint-Étienne, Francë. Në vitin 1987, ai mori titullin “Artist i Popullit”.
Në vitin 2024, Milkani mori diplomën e tij të Fakultetit të Filmit pas 63 vitesh, një ngjarje që u shënua me një ceremoni në Çeki.
Përveç karrierës së tij në kinematografi, Milkani ka pasur një periudhë si diplomat dhe ka kontribuar në organizimin e festivaleve të filmit.
Vepra e tij ka lënë një ndikim të thellë në kulturën shqiptare dhe do të kujtohet për kontributin e tij të jashtëzakonshëm në artin e filmit.
j.l./ dita
Ngushellime familjes.
E njejta Nekrologji ne te gjitha gazetat.Po nuk keni nje gazetar kulture te shkruaje me gjere per Pirro Milkanin?
Kali betejes i Milkanit eshte NGADHNJIM MBI VDEKJEN,Filmi me shikueshmerine me te madhe ne Bote,sepse nga 1968 deri ne vitet 80 ishte filmi me i cfaqur ne Kinen me 1 miljard banore.Muzika e ketij filmi u be Hit ne Kine.
Ngushellime familjes,per kete himbje ..
Piro Milkani mbetet I pavdekshem per veprat e tij qe na dha ,regjizor I madh.
Perjetesi I urojme…Ngushellime Families sa Shoqerise…Te rralli se pari Njeri- Piro Milkani!. Ne; mbi 100*Pasardhes Veterane * nga Toronto- Krah meje si 89 vjecar- Kryetari-Arnol Salillari!
@Luani:
Ke harruar Korene e Veriut qe nuk e hiqte nga TV filmat shqyptare me gjermanet e Bahri Omarit dhe partizanet e Enver Hoxhes dhe qe bente te qanin dhe vajtonin me lot BAJGAT e Enverit te mallengjyer nga filmat e Realizmit Socialist prodhim i Kinostudios Sovjetike, filma qe i shpelane trute shqyptareve per dekada me radhe dhe i bene si nje fis kanibalesh prej Afrike ZULU
What mender intelektuali mind te jesh ti qe nuk ke njohur nje njeri si Piro dhe nje familje te shkelqyer si e tij!
Ngushellime te sinqerta familjes dhe te afermeve!
Intelektual me vjen keq per vuajtjet e tua,por Piro Milkani nuk ishte Enver Hoxha.
Pse vetem Nekrologjia e Milkanit ju duket e njejte ne tere gazetat, po titujt e shkrimeve a nuk i kane te njejta?
Ne fund te fundit nje dore i harton e pastaj i servir, ajo “e ngrohta” e pushtetit.
Intelekthale kur shkru n‘gazet s‘ta ma menderja ,ke komentet pa pergjegjesi e prova te nxjer bardhaku c‘ka barku yt i qelbur ! Te duket vetja edhe i zgjut mrena llojit te koqeve t‘kanarit!
U shua vetem fizikisht, pasi Pirro Milkani eshte i perjetesuar ne filmat e mrekullueshem te tij!
Bravo gazeta… Qysh kur ke filluar të bësh lajmëtarin e vdekjeve po pasurohesh dukshëm. Flm. që i mbush faqet me mufka. Lexuesit i ndriçohet mendja prej tyre.
@Leon Miku:
Vetkuptohet qe regjisori i famshem i Realizmit Socialist, Piro Milkani nuk eshte Enver Hoxha, por edhe vuajtjet e intelektualit ne regjimin komunist qe kane lumturuar shume BAJGAT e Enverit ne kete forum te nerum te gazetes DITA nuk jane tema e debatit, por filmi qe permendni ju me krenari patriotike “Ngadhenjim mbi Vdekjen” qe i kushtohet Bule Naipit qe u lind në vitin në 1922 në Gjirokastër. Ajo ishte anëtare e Rinisë Komuniste, së bashku me Qemal Stafën dhe pasi tregoi trimëri të pashoq në Luftën Antifashiste Nacionalçlirimtare, përfundoi si Qemal Stafa në duart e armikut, i cili e vari Bulen më datën 17 korrik të vitit 1944 në sheshin “Çerçiz Topulli”, në Gjirokastër. Heroina edhe në çastet e fundit u tregua e palëkundur përpara armikut, duke treguar një virtyt të lartë të vajzave shqiptare, edhe pse ishte vetëm 22 vjeçe në atë kohë. Në filmin shqiptar “Ngadhënjim mbi Vdekjen” trajtohet jeta e Bule Naipit dhe Persefoni Kokëdhimës. Filmi pati një sukses të jashtëzakonshëm në Kinë dhe është parë nga mbi 100 milion shikues, por askush as nga kinezet e Maos dhe as nga shqyptaret e Enverit dhe as regjisori i Realizmit Socialist Piro Milkani nuk e ka sqaruar:
KUSH E KALLEZOI DHE TRADHETOI TE FASHISTET E BAHRI OMARIT BULE NAIPIN NJASHTU SI QEMAL STAFEN NE 5 MAJIN E ZI?
Kete tradheti te papare te historise te LANC – it jugosllav te Enverit, kinematografia e Realizmit Socialist nuk e ka pasqyruar fare as cekosllovaku Piro Milkani, as sovjetiku Viktor Gjika me gjithe lukunine e regjisoreve te tjere te Realizmit Socialist per t’i hedhur trute e gamorit shqyptareve me propaganden alla “Balle per Balle” apo “Perballimi” duke i transformuar shqyptaret si nje fis kanibalesh prej Afrike Zulu.
KJO ESHTE TEMA E DEBATIT SOT, KU PO SHKON SHQYPNIA?
Drejt Botes Demokratike apo ne gjurmet e filmave te Realizmit Socialist qe i pelqenin kinezet e Maos kaqe shume?
inteleshpresh really je i rrjedhur nga kjo bote!
@Sinqeriteti BAJGA e Enverit:
Se kush ka rrjedhur ot e tregon filmi grek ku regjisori famoz i Realizmit Socialist Piro Milkani luan si aktor i oes se dyte ne filmin: “ Και το τρένο πάει στον ουρανό” ja ku i ke artistet:
Ηθοποιοί
Ιωαννου Αλεξης
Παπα Ειρηνη
Tschersich Panikos
Milkani Piro
Rudarov Nikola
Kavardjikova Maria
Ebanointze Michael
Kitchev Ivan
Ευλογημενος Μιχαλης
Λαρκου Παναγιωτης
Filmi tregon ne Qipro per miqesine e nje djali grek me nje djale turk, por ndarja e ishullit i ndau perfundimisht shoket e ngushte dhe futi midis tyre armiqesine e eger etnike dhe historia behet shume tragjike ne favor te grekut saqe do te aktvizonte BAJGAT e Enverit me TRENIN patriotik te anatemonin dhe mallkonin artistin Milkani si tradhtar dhe poliagjent dhe e gjithe kjo zallahi kur intelektuali po xhironte filmin “E kujt eshte kjo kenge?” kur greket dhe turqit po debatonin per autoresine