Pse Boeing 787 i Air India u ngrit nga mesi i pistës dhe nuk shkoi disa metra më tej? Kjo është një nga pyetjet që ekspertët po bëjnë ndërsa përpiqen të shpjegojnë aksidentin që ndodhi në kohën e drekës të enjten në Ahmedabad , një qytet në Indinë perëndimore. Aeroplani, me 242 persona në bord, u përplas me shtëpitë një minutë pas ngritjes.
Pas nisjes
Videot e filmuara njëra në veçanti tregojnë Boeingun duke u përpjekur të fitojë më shumë lartësi. Në fakt, pilotët duket se kanë vështirësi edhe ta mbajnë atë në një lartësi “të sigurt” nga shtëpitë në tokë, aq sa pas disa sekondash avioni rrëzohet. Pse? Dhe këtu lind pyetja e pozicionit të fillimit. Pista 23 e aeroportit të Ahmedabad-it, ajo nga e cila u ngrit Boeing-u, është 3,505 metra e gjatë.
“Vetëm 1,900 metra vrapim”
Sipas të dhënave të mbledhura nga faqet e monitorimit të trafikut ajror, fluturimi 171 i Air India — i nisur për në Londër Gatwick hyn pak a shumë në gjysmë të asaj piste dhe fillon fluturimin e tij nga aty, nëse të dhënat janë të sakta. Kjo do të thotë rreth 1,900 metra asfalt për t’u përshkuar për të arritur shpejtësinë e nevojshme për t’u ngritur. Por a ishin të mjaftueshme ato 1,900 metra? Disa pilotë të kontaktuar nga Corriere shprehën disa dyshime për këtë.
Një aeroplan që peshon mbi 220 tonë
“Një ngritje me një pistë kaq të shkurtër është e mundur nëse performanca është aty, domethënë nëse llogaritjet janë bërë në lidhje me pozicionin, nëse shtytja e motorëve është studiuar për t’u ngritur nga ajo pikë“, shpjegon një komandant. “Sigurisht, një aeroplan që duhet të fluturojë nga India në Londër do të peshojë të paktën 220 ton dhe kështu, në shikim të parë, duket si një ngritje e shkurtër. Është shumë e çuditshme të ngrihesh nga ajo pikë dhe në ato kushte.”
“Rikthimi” i dështuar
Një komandant tjetër kujton se tensionet Indi-Pakistan i detyrojnë transportuesit indianë të anashkalojnë Pakistanin, duke zgjatur kështu kohën e udhëtimit, por edhe duke rritur vajgurin që duhet ngarkuar për të përballuar të gjithë udhëtimin. Fluturime të tjera AI171 Ahmedabad-Londër por jo të gjitha – kryen të ashtuquajturin “track prapa”, domethënë, ato u zhvendosën pak më prapa se mesi i pistës për të pasur disa metra më shumë.
Hetimet
Hetuesit në fakt do të duhet të analizojnë të gjitha aspektet. Kjo nuk duket të jetë në krye të listës së pikave që duhen sqaruar në nivel zyrtar, duke u nisur nga pak nga përgatitja paraprake. Dy kutitë e zeza do të duhet të ndihmojnë – njëra që regjistron audion e kabinës së pilotit, tjetra që ruan mijëra parametra të fluturimit dhe të avionit – të cilat megjithatë nuk janë rikuperuar ende. / Corriere della Sera