Test i ri për tregtinë botërore. Këtë herë nuk është lufta në Ukrainë, as pandemia e koronavirusit: është thatësira dhe moti ekstrem. Vështrimi kthehet nga Kanali i Panamasë, një nga rrugët më të rëndësishme tregtare në botë dhe një nga veprat më të mëdha inxhinierike të shekullit të 20-të.
Më konkretisht, është një enklavë kyçe midis dy oqeaneve dhe gjithashtu rruga më e shkurtër ndërmjet tyre, duke lehtësuar kështu dërgesat e mallrave me anije për dekada të tëra. Në fakt, pothuajse 6% e tregtisë botërore kalon përmes saj, që përkthehet në më shumë se 12,000 anije që kalojnë çdo vit për të transportuar mallra në më shumë se 160 vende.
Dhe është se kjo thatësirë e madhe rreth Kanalit të Panamasë po i detyron anijet me kontejnerë të lehtësojnë ngarkesat e tyre, siç zbulohet nga Laura Curtis, Ruth Liao dhe Michel McDonald nga Bloomberg. Kjo nënkupton një reduktim të kapacitetit të disponueshëm për transportin e mallrave dhe një rritje të rrezikut të vonesave, gjë që gjeneron tarifa shtesë të paguara nga pronarët e mallrave që transportohen.
Tani, më e keqja mund të jetë ende përpara. Nëse kjo situatë përkeqësohet, siç sugjerojnë parashikimet, reagimi i tregut ka të ngjarë të jetë kosto më e lartë e transportit dhe një përleshje nga transportuesit për të gjetur rrugë më të shpejta.
Për më tepër, liqeni i Gatun, më i madhi nga ata që kontribuojnë me ujë në kanal, pritet të arrijë nivelet më të ulëta rekord në korrik. E gjithë kjo ka çuar në një protokoll të tarifave të tranzitit dhe kufizimeve të peshës që fillojnë pasi kushtet e thata përkeqësohen.
Nisur nga këto rrethana dhe duke marrë parasysh se Panamaja mund të bëhet shumë e mbingarkuar, kreu i Vespucci Maritime, Lars Jensen, ka propozuar dy alternativa për transportuesit. E para, për të shkuar direkt nga Azia në bregun perëndimor. E dyta, për të transportuar mallra nga Azia në bregun lindor, përmes Kanalit të Suezit.