Ajo shpesh cilësohet si ‘mbretëresha’ e autoveturave, në dizajn dhe cilësi auto-teknike. E themeluar nga katër vëllezër në vitin 1914, Maserati ka parë gjashtë pronarë në 94 vjet histori. Shpesh edhe fituese e garave të makinave, me pilotë kampionë dhe e shumëkërkuar në seri zero nga miliarderët, yjet e sportit, kinemasë apo dhe muzikës.
Historia e Maseratit filloi në fund të shekullit të nëntëmbëdhjetë në Bolonja, Itali, ku Rodolfo Maserati dhe gruaja e tij Carolina, sollën në jetë shtatë djem: Carlo, Bindo, Alfieri (i cili vdiq si i mitur), Alfieri (i emëruar për vëllain e tij të vdekur) Mario, Ettore dhe Ernesto. Pesë nga djemtë e mbijetuar u bënë inxhinierë auto, dizajnerë dhe ndërtues. Mario ishte piktori i vetmuar – megjithëse besohet të ketë projektuar Tridentin Maserati: Poseidon. Vëllezërit kanë vite që punojnë për Isotta Fraschini, duke ndjekur gjurmët e Carlo, i cili gjithashtu ka punuar për Fiat, Bianchi dhe të tjerë para vdekjes së tij në moshën 29-vjeçare. Në vitin 1914, Alfieri Maserati la pozitën e tij në shërbimin ndaj klientit në Isotta Fraschini, për të filluar Officine Alfieri Maserati, në Via de Pepoli, në zemër të Bolonjës.
Përfshirja në gara makinash
Por vëllezërit ende punonin në makina për Isotta Franchini, dhe Alfieri kishte projektuar dhe konkurruar Diattos. Nuk ishte vetëm viti 1926 që makina e parë e gjithë Maseratit në histori doli nga dyqani, tipi 26. Alfieri vetë e çoi makinën në fitore të parë, në klasën e tij në Targa Florio.
Gjatë gjithë viteve ‘30, Maserati prodhoi disa garues të rekordeve, duke përfshirë V4 të 1929, me motorin me 16 cilindra dhe më 1931, atë 8C 2500, makina e fundit e projektuar nga Alfieri para se të vdiste. Por vitet e Depresionit ishin të vështira për kompaninë, dhe vëllezërit shitën aksionet e tyre tek familja Orsi dhe zhvendosën selinë Maserati në Modena.
Gjatë Luftës së Dytë Botërore, fabrika prodhoi vegla makine, kandela elektrike dhe automjete elektrike për përpjekjet e luftës, pastaj u kthye në makinat e gara të ndërtimit me A6 1500 në fund të konfliktit. Maserati mori piloti legjendar i Formula One, argjentinasin Fangio në vitet 1950. Ai pilotoi 250F në një fitore në debutimin e makinës në Grand Prix Argjentinas.
Ai ishte shoferi i një 250F në vitin 1957, kur Maserati mori për herë të pestë titullin botëror. Kompania vendosi të dilte nga skena gara në atë notë të lartë. Sidoqoftë, ajo mbajti dorën duke prodhuar kullën e zogjve dhe prototipet për ekipet private dhe furnizimin e motorëve të Formula 1, për ndërtuesit e tjerë, si Cooper.
Kalimi i pronësisë në shumë duar
Në vitet ’60, Maserati u përqendrua në makina prodhimi, si 3500 GT, që debutoi në 1958, dhe Quattroporte 1963, sedanja e parë me katër dyer të kompanisë. (“Quattroporte” është fjalë për fjalë “katër dyer” në italisht). Në 1968, prodhuesi francez i makinave Citroen bleu aksionet e familjes kontrolluese Orsi. Falë motorit të Maseratit, një Citroen SM fitoi tubimin ‘Morrocco’ të vitit 1971.
Disa nga makinat më të famshme në historinë e Maseratit, si Bora, Merak dhe Khamsin, janë prodhuar në fillim të viteve 70, para se kriza globale e gazit të marrë efekt të plotë. Prodhuesi i makinave, si shumë të tjerë, u godit nga kriza dhe Maserati u shpëtua nga mbyllja prej qeverisë italiane. Shoferi argjentinas i Formula 1, Alejandro De Tomaso, së bashku me kompaninë Benelli, ndihmoi në ringjalljen e Maseratit, dhe në vitin 1976 ata filluan Kyalami.
Dekada e ardhshme ishte e qetë për Maseratin, me futjen e Biturbo me çmim më të ulët. Ishte viti 1993 para se kompania të shihte dritë në fund të tunelit, kur ajo ishte blerë nga Fiat. Kjo marrëveshje nuk zgjati shumë, megjithatë; Fiat shiti Maseratin në Ferrari më 1997. Maserati festoi duke ndërtuar një fabrikë të re dhe të përditësuar në Modena dhe duke prodhuar 3200 GT.
Era e re e triumfit dhe luksit
Maserati vazhdoi ta ngurtësonte fatin e tij në yllin e Quattroporte, duke e bërë atë qendër të modelit në shekullin e ri. Ai gjithashtu bëri një kthim modest në gara me MC12 në serinë FIA GT dhe amerikane Le Mans.
Por transferimet e pronësisë nuk kishin mbaruar në botën e prodhuesve të makinave europiane. Në vitin 2005, kontrolli i Maseratit u transferua në Fiat nga Ferrari, që do të thoshte se dy fuqitë italiane mund të bashkoheshin me një të tretën nën ombrellën e Fiat: Alfa Romeo. Dhe kështu, me pak ndihmë nga miqtë e saj, historia e Maseratit vazhdon të shtyjë përpara, duke ndërtuar më shumë se 2000 makina çdo vit – një rekord për kompaninë Modena – duke përfshirë edhe GranSport. Shumë kërkesa dhe rezervime bëhen aktualisht, aq sa kompania nuk ka mundësi prodhimi për kërkesën e tregut.