Mbetjet e një tempulli kushtuar Zeusit po dalin në dritë në Sinain egjiptian. Zbulimi u bë në zonën arkeologjike të Tel al-Farma, qyteti antik i Pelusium. Zbulimi ka një rëndësi të madhe si shembull i sinkretizmit në antikitet, pra i shkrirjes së besimeve të ndryshme fetare. Në këtë rast, kulti i perëndisë greke të qiellit Zeus ishte bashkuar me atë të hyjnive rajonale që banonin në malin Kasios. Një zbulim i shumëkërkuar ky, ku gërmimet e para në atë zonë datojnë në vitin 1910. Ishte arkeologu francez Jean Clédat ai që zbuloi mbishkrime të vona greke në një arkiv që tregonte praninë e një tempulli, të cilin ai nuk ishte në gjendje ta gjente.
GJURMË TË GRANITIT. “Gërmimet e tempullit filluan në afërsi të dy kolonave të mëdha prej graniti, të cilat përfaqësonin derën e hyrjes, e cila ra në tokë për shkak të një tërmeti antik”, tha sekretari i përgjithshëm i Këshillit të Lartë të Antikiteteve Egjiptiane Mustafa Waziri.
“Tempulli ishte ndërtuar me tulla balte mbi një platformë të ngritur dhe tavani i tij mbështetej nga kolona graniti rozë. Një shkallë ngjitëse e mbuluar me mermer është përdorur ndoshta nga besimtarët për të arritur në platformën e tempullit”.
Arkeologët kanë gjetur blloqe të tjera të mëdha graniti rozë në afërsi të tempullit. Ato ndoshta ishin hequr nga tempulli për t’u ricikluar në ndërtimin e kishave. Duke shtrënguar traun, është arritur në tempullin aktual. Këtu u gjet edhe një mbishkrim që plotëson atë të mëparshëm, duke zbuluar se perandori Hadrian (76-138 pas Krishtit) urdhëroi shtesa të reja në tempullin e Zeus në Kasios. Më pas prokurori i Aleksandrisë Titus Flavio Tiziano, vijoi punimet.
BETEJA TOKËSORE DHE KOZMIKE. Qyteti i Pelusium, pranë të cilit qëndronte tempulli, daton në periudhën e vonë faraonike dhe kaloi nëpër epokat greko-romake dhe bizantine. Ishte një qytet-kështjellë i rëndësishëm për të mbrojtur kufijtë ekstremë lindorë të deltës së Nilit egjiptian. Në shekullin e 8-të para Krishtit, mbreti asirian Senakeribi, duke përparuar nga mbretëria e Judës, në një përpjekje për të pushtuar Egjiptin, nuk mundi ta pushtonte qytetin, i cili ra në duart e Persianëve në vitin 525 para Krishtit.
Mali Kasios, objekti i kultit “hibrid”, ndodhet përgjatë kufirit aktual midis Sirisë dhe Turqisë, në një zonë që tani është militarizuar. Pikërisht këtu, sipas mitologjisë greke, ekzistonte lufta për epërsi kozmike midis Zeusit dhe Tifonit, përbindëshit të stuhisë. Zeusi arriti të mposhtte Typhon me rrufenë e tij dhe më pas e varrosi nën malin Etna në Siçili, në një distancë që vetëm perënditë mund ta mbulonin shpejt në kohën mitike.
NJË SHTËPI PËR TË GJITHË PERËNDITË. Mali Kasios (lokalisht i quajtur Jebel al-Aqra) ishte gjithashtu një vend i lashtë adhurimi për banorët e Cananeas (një zonë që përfshinte Izraelin e sotëm, Palestinën, Libanin, Sirinë dhe Jordaninë). Për ta përfaqësonte shtëpinë e hyjnive të ndryshme. Për shembull, të perëndisë së stuhisë Ba’al Zephon. Njerëzit e qytetit të lashtë port të Ugarit e nderonin malin si selinë e pallatit të Ba’al dhe motrës së tij Anat. Mali Kasios përmendet gjithashtu në Bibël, si dhe mali Zafon.
Më pas erdhën grekët që kapën shenjtërinë e malit dhe transferuan kultin e Zeusit atje duke marrë parasysh traditën vendase, duke e riemërtuar pikërisht Zeus-Kasios. Shkurtimisht, të lashtët ishin shpesh fleksibël për sa i përket besimeve fetare, duke i njohur ato të të tjerëve si të vlefshme, deri në pikën e shkrirjes së tyre me të tyret.
Me gjetjen e ketij Tempulli ne Egjipt vertetohet edhe njehere Deshmia e Herodotit per tempullin e Amonit ne Teben e Egjiptit(Luxor i sotem).Perendia Amon i egjiptianeve te lashte eshte quajtur Zeus nga pellasget e lashte te Dodones ne Cameri..Sipas Herodotit,dy prifteresha te tempullit te Amonit ne Tebe te Egjiptit u shiten si skllave nga Fenikasit,njera ne Libi dhe tjetra ne Pellasgji,Kjo e fundit qe u shit tek pellasget Thesprote themeloi tempullin e Zeusit Pellasgjik ne Dodone mes dushqeve qe kishin mbire ne ate vend.
Herodoti e shkruan qarte,Themelimi i Dodones ne Cameri ka ndodhur shume kohe para se greket e lashte te popullonin brigjet e Ballkanit.
Demo hajvani , shpifesi , genjeshtari , mashtruesi , te gjitha sa shkruan jane endra me sy hapur . Ka rrezik te na thuash qe Zeusi ishte turk otoman . Zgjebanik .
realist provo te kunderten.Provo qe Herodoti nuk i ka shkruar keto qe paraqes une.
A e dini ju se Zeusi eshte perendia e pare pellazgo-ilire, kohe kure turbiamo, egjypti e greqia s’ishte askush vecse teritore pellazgo-ilire dhe gadishulli ballkanik quhen illyri.
Binduni se shqiptaret jane nder popujt me te vjeter te Europes e botes dhe gjuha e bukur SHQIPE MBETET gjuaha baze, pra rrenja e gjuheve indoeuropiane….
A e dini ju se Zeusi eshte perendia e pare pellazgo-ilire, kohe kure turqia, egjypti e greqia s’ishte askush vecse teritore pellazgo-ilire dhe gadishulli ballkanik quhen illyri.
Binduni se shqiptaret jane nder popujt me te vjeter te Europes e botes dhe gjuha e bukur SHQIPE MBETET gjuaha baze, pra rrenja e gjuheve indoeuropiane….
Boja e kepuces nuk tregon Cilesine e Lekures,,Madje nuk tregon nese eshte lekure,apo enkelit.
Greket e sotem jane te vetmit gjindje ne Bote,qe percaktojne kombesine mbi Vaftisjen ne kishe.(pra,mbi bojen e kepuces)
Mijra dhe qindramijra shqiptare,qe per interesa ekonomike u vaftisen ne Kishe,sot i quajne greke.
Edhe kongolezet,egjiptjanet,somalianet qe punojne ne peshkim ne Greqi,i quajne greke kur vaftisen tek papuja.
Ne shek.XIX greket e vaftisyr,e ngriten shtetin e tyre mbi Kishen,,sepse u mungonte Identiteti Kombetar.
Popullsia e Greqise nuk ishte greke.Ishte shqiptare(arvanitas).Keta e ruajten nder shekuj besimin e krishtere ne Arvaniti.(S`mund ta quaj Greqi,sepse qe nga shek.VII atje nuk kishte me greke.Populli fliste gjuhen shqipe.)Nje Orthodoks i shquar shqiptar,Tribuni i fjales se Lire,Spartak Ngjela,ka thene:-Nuk ka greke ne Greqi,jo te kete greke ne Shqiperi.